تفاوت ژل و مزوژل چیست؟ + کاربرد، نتایج، ماندگاری

بدن ما به طور طبیعی با افزایش سن تغییر می‌کند و این تغییرات ممکن است شامل چین و چروک ‌های جدید روی صورت یا کم حجم شدن گونه و لب باشد. پر کننده های پوستی مثل ژل و مزوژل، می توانند به کاهش این علائم پیری کمک کنند و باعث می شوند تا دوباره ظاهری شاداب، زیبا و جوان برای پوست صورت ایجاد شود.

اما سوالی که در این زمینه ایجاد می شود این است که تفاوت ژل و مزوژل چیست و هر کدام از این موارد چه کاربردی دارند. درا دامه این بخش، اطلاعات خوبی در رابطه با ژل و مزوژل کسب می کنید و توضیح می دهیم که تفاوت ژل و مزوژل چیست. همچنین با یکی از بهترین کلینیک های تهران که در زمینه تزریق ژل و مزوژل فعال است، آشنا خواهید شد.

تفاوت ژل و مزوژل چیست؟

برای اینکه بتوانید به خوبی تفاوت ژل و مزوژل را تشخصی دهید لازم است با ویژگی ها و کاربردهای ژل و مزوژل آشنا شوید. در ادامه کاربردها و مزایای ژل و مزوژل را به طور جداگانه توضیح داده ایم تا بتوانید به خوبی بدانید که تفاوت ژل و مزوژل چیست.

تفاوت ژل و مزوژل چیست؟ + کاربرد، نتایج، ماندگاری

ژل چیست؟

ژل نوعی پرکننده یا فیلر است که به منظور افزایش حجم و کاهش چین و چروک در پوست تزریق می شود. اسید هیالورونیک (HA) یک ماده طبیعی در بدن است که توانایی جذب آب را دارد و به پوست کمک می کند هیدراته و سفت بماند. شکل مصنوعی این ماده در برخی از برندهای درمان های زیبایی تزریقی به نام پرکننده های پوستی استفاده می شود. در حالی که تزریق HA برای سال ‌ها از نظر زیبایی برای چین و چروک و سایر درمان ‌های ضد پیری استفاده می ‌شود، اما برای حجم دادن به لب‌ ها نیز مورد تایید FDA هستند و از ان به عنوان تزریق ژل لب نیز یاد می شود.

مانند سایر انواع پرکننده های پوستی، تزریق ژل نیز به طور استراتژیک توسط جراحان زیبایی برای رفع نگرانی های مربوط به کاهش حجم استفاده می شود و از آنجایی که به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند، می تواند صورت و لب را حجیم تر و هیدراته تر نشان دهد. در واقع، ژل ها اکثرا با هدف افزایش حجم در لب ها یا در قسمت گونه و چانه مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر کمی در کاهش چین و چروک پوست دارند.

از مزایای تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل حجم لب. مقدار ژل تزریق شده قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر میزان حجم لب ایجاد می کند.
  • سرعت تدریجی درمان. تزریق ژل را می توان به تدریج در طی جلسات مختلف تا حصول نتیجه مطلوب انجام داد.
  • نتایجی با ماندگاری قابل قبول. نتایج تزریق ژل نسبتا طولانی مدت هستند، اما دائمی نیستند.
  • بدون ایجاد واکنش آلرژیک. از آنجایی که ژل ها حاوی اسید هیالورونیک هستند و از موادی مشابه مواد موجود در بدن ساخته می‌ شوند، بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند.

مزوژل چیست؟

مزوژل، یک ترکیب خاص و جادویی از اسید هیالورونیک است که برای تزریق مستقیم روی پوست استفاده می شود و به پوست صورت اجازه می ‌دهد تا مرطوب و نرم، براق و شفاف شود، بنابراین با استفاده از تزریق مزوژل پوستی صاف و شفاف خواهید داشت. در واقع تزریق مزوژل می‌تواند مشکل کمبود آب در پوست را حل کند و چین و چروک ‌های کوچک را بهبود بخشد.

در واقع می توان این طور گفت،که مزوژل دارای غلظت بالایی از اسید هیالورونیک اسید به همراه ویتامین ‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است که با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف و روش میکرونیدلینگ، برای تغذیه و جوانسازی، ترویج تولید کلاژن و الاستین و تحریک متابولیسم پوست استفاده می شود.

تزریق مزوژل در مقایسه با سایر درمان های پوستی بدون درد و بدون خطر است. علاوه بر این، بر خلاف درمان بوتاکس، تأثیر منفی روی عضلات یا سیستم عصبی نخواهد داشت.

از مزایای تزریق مزوژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشنی پوست را بهبود می بخشد
  • هیدراتاسیون عمیقی برای پوست ایجاد می کند
  • چین و چروک و خطوط ریز روی پوست را صاف می کند
  • اسکارهای آکنه را کاهش می دهد
  • باعث ایجاد پوست سفت تر و آبرسانی شده می شود
  • رنگدانه های پوست را کاهش می دهد
  • رنگ و طراوت پوست را باز می گرداند
  • از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند
  • آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را ترمیم می کند
  • کمک می کند تا پوست جوان تر، سالم تر با رنگ پوست بهبود یافته، درخشندگی و طراوت بیشتر داشته باشید
تفاوت ژل و مزوژل چیست؟ + کاربرد، نتایج، ماندگاری

آشنایی با خدمات کلینک دکتر مولایی فر

اگر می خواهید بدانید که برای رفع مشکلات پوستی خود کدام رو زیبایی را انتخاب کنید و بین انتخاب تزریق ژل و تزریق مزوژل مردد هستید، بهترین پیشنهاد این است که قبل از هر اقدامی، حتما با یک پزشک متخصص و باتجربه در زمینه خدمات زیبایی پوست مشورت کنید تا بعد از بررسی شرایط پوستی شما و مشکلاتی که بر روی پوست دارید، بهترین و مناسب ترین روش برایتان تجویز شود. در واقع با یک جلسه مشاوره می توانید با جزئیات بیشتری متوجه شوید که تفاوت ژل و مزوژل چیست و بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای جوانسازی و زیبایی پوست خود انتخاب خواهید کرد.

برای این منظور، پیشنها ما مراجعه به کلینیک دکتر مولایی فر است. مجموعه پوست و مو و زیبایی دکترمولایی‌فر همه تلاش خود را می کنند تا با بهره گیری از علم روز و تجربه آمیخته با احترام و تواضع و همچنین بهره مندی از به روز ترین دستگاه ها و تکنولوژی ها، در خدمت مراجعین محترم در زمینه های مختلف زیبایی و پوست و مو اعم از لیزر، اندولیفت صورت و اندام های شکم، تزریق ژل، بوتاکس، مزوژل، جوان سازی و ضد ریزش مو، کارگزاری نخ های لیفت و جوان سازی، انجام فشیال تخصصی و جراحی های سر پایی و غیره باشد.

  • آدرس کلینیک دکتر مولایی‌فر: تهران، پاسداران، خیابان دولت، بلوار کاوه، پلاک 17، ساختمان کیمیا، طبقه اول، واحد 4
  • شماره تلفن دکتر مولایی فر: 02126474915  –  09302747479
  • وب سایت دکتر مولایی  فر: https://drmolaeeifar.com/

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *