خدمات جراحی خال

ریزش مو، یک امر طبیعی است که معمولا با افزایش سن شاهد ان خواهید بود. اما هنگامی که ریزش مو به طور ناگهانی یا بدون علت واضح اتفاق می افتد، ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد. در برخی موارد، ریزش مو ممکن است به دلیل یک بیماری یا شرایط زمینه ای باشد.

متخصصان پوست در پوست و ساختارهای آن – از جمله مو – متخصص هستند و اغلب می توانند به ریشه مشکل برسند و بهترین روش درمان ریزش مو را توصیه کنند. بنابراین اگر با ریزش مو مواجه هستید، لازم است برای دریافت خدمات درمان ریزش مو حتما به کلینیک معتبر در این زمینه مراجعه کنید که پیشنهاد ما در این زمینه، مراجعه به کلینیک دکتر مولایی‌فر است تا بتوانید از بهترین خدمات درمان ریزش مو بهره مند شوید.

به طور کلی، چندین کار وجود دارد که می ‌توانید برای کاهش یا توقف ریزش مو انجام دهید، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید، مهم است که نوع ریزش مو را شناسایی کنید. در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا اطلاعات دقیقی در رابطه با دلایل ریزش مو کسب کنید و با بهترین کلینیک برای خدمات درمان ریزش مو آشنا شوید.

چه زمانی باید به دریافت خدمات درمان ریزش مو فکر کرد؟

به طور کلی، ریزش 50 تا 300 تار مو در هر روز برای افراد طبیعی است و اغلب بدون اینکه متوجه شوید این میزان از ریزش مو را خواهید داشت. سپس موهای جدید جایگزین موهای از دست رفته می شوند و این موضوع می تواند منجر به از دست دادن طول کلی مو و احساس پری در موها شود.

اما هنگامی که ریزش مو به طور ناگهانی افزایش می یابد، می تواند هشدار دهنده باشد، به خصوص اگر به نظر برسد که به سرعت اتفاق می افتد. پزشکان معتقدند که برخی از انواع ریزش مو به طور خاص با علل قابل اصلاح مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند. متخصص پوست می ‌تواند تشخیص دهد که آیا ریزش موی شما ناشی از مواردی مانند مشکلات غده تیروئید، استرس، عفونت ‌های پوست سر، ژنتیک یا پیری است یا سایر دلایلی که منجر به ایجاد ریزش مو شده است را مورد بررسی قرار می دهد.

هنگامی که ریزش مو موقتی است، اغلب نیازی به درمان نیست و موها ممکن است خود به خود دوباره رشد کنند. در موارد دیگر، ممکن است برای کاهش سرعت ریزش مو به خدمات درمان ریزش مو نیاز باشد. در موارد خاص، درمان ریزش مو ممکن است به موهای نازک اجازه رشد مجدد بدهد.

اما هنگامی که ریزش مو دائمی و پایدار به نظر می رسد، برخی خدمات درمان ریزش مو ممکن است به سادگی باعث شود که ناحیه نازک شده برای بیمار پرتر و قابل قبول تر به نظر برسد. در این موارد، راه ‌های مختلفی برای رفع ریزش مو وجود دارد، از جمله استتار ساده آرایشی، حالت‌ دهی و مداخلات جراحی مانند کاشت مو.

ریزش مو

دلایل ریزش مو چیست؟

اصطلاح پزشکی ریزش مو، آلوپسی (alopecia) است که شامل از دست دادن مو یا ساقه مو قابل مشاهده و از بین رفتن ساختار پوستی است که مو را می سازد که فولیکول مو نامیده می شود.

زمانی که ریزش در اطراف ساقه مو بدون تأثیر بر سلامت، اندازه یا تراکم فولیکول های مو متمرکز می شود، ممکن است یک علت فیزیکی یا ساختاری مانند آسیب به مو در اثر کشش، فعالیت های درمانی مو یا عفونت وجود داشته باشد و هنگامی که فولیکول ها تحت تاثیر قرار می گیرند، ریزش مو اغلب به شرایطی در پوست سر مانند تحریک، پوسته پوسته شدن و زخم مربوط می شود.

آشنایی با انواع ریزش مو

به طور کلی، انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد که لازم است قبل از دریافت خدمات درمان ریزش مو، ابتدا دلیل و نوع ریزش مو مشخص شود و سپس با توجه به آن، بهترین خدمات درمان ریزش مو برایتان مورد استفاده قرار گیرد تا این مشکل به تدریج برطرف شود. در ادامه به معرفی انواع ریزش مو پرداخته ایم:

ریزش مو در اثر افزایش سن

زمانی که آلوپسی یا ریزش مو به تدریج اتفاق می افتد، ممکن است فقط به دلیل افزایش سن باشد. ریزش موی ارثی شایع ترین علت ریزش مو است. این نوع آلوپسی به نام آلوپسی آندروژنیک شناخته می شود که بیشتر به عنوان طاسی با الگوی زنانه یا مردانه نیز معروف است که سن و سابقه خانوادگی اغلب از عوامل هستند. با این حال، در برخی موارد، بیوپسی از پوست برای تایید تشخیص مورد نیاز است.

به طور کلی، بیش از 50 درصد از مردان بالای 50 سال دچار طاسی با الگوی مردانه می شوند که اغلب با عقب رفتن خط مو یا نازک شدن موهای پشت یا رأس پوست سر مشخص می شود. اما زنان تمایل دارند خط موی خود را حفظ کنند، اما نازک شدن موها را تجربه می ‌کنند، که اولین علامت ریزش مو در یک بخش بزرگ ‌تر است.

ریزش مو و شرایط پزشکی

ریزش مو می تواند ناشی از شرایط پزشکی مانند بیماری غده تیروئید، کم خونی، بیماری های خودایمنی و کمبود ویتامین نیز باشد. آلوپسی آره آتا (Alopecia areata) یک بیماری خود ایمنی است که فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و با رشد سریع تکه های دایره ای ریزش کامل مو مشخص می شود. همچنین عفونت های پوست سر، مانند کرم حلقوی، به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند. با درمان این بیماری، ریزش مو اغلب می تواند متوقف یا معکوس شود.

ریزش مو و بیماری

بیماری یا استرس فیزیکی، از جمله جراحی بزرگ، تب بالا، عفونت شدید و آنفولانزا می تواند باعث ریزش موی موقت شود. در چند سال اخیر و بعد از شیوع بیماری کرونا نیز، برخی از افراد ماه ها پس از بهبودی از COVID-19 دچار ریزش مو می شوند.

ریزش مو و تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، زایمان و یائسگی نیز می تواند باعث نازک شدن یا ریزش مو شود.

ریزش مو و داروها یا مکمل ها

داروهایی که برای سرطان، فشار خون بالا، افسردگی، آرتریت، مشکلات قلبی، کنترل بارداری و عملکرد ورزشی (استروئیدهای آنابولیک) استفاده می ‌شوند، می ‌توانند عوارض جانبی از جمله ریزش مو داشته باشند. همچنین مصرف بیش از حد مکمل ها و داروهای حاوی ویتامین A نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

ریزش مو و رژیم غذایی

رژیم غذایی و تغذیه نامناسب، از جمله کاهش شدید وزن، کمبود پروتئین و آهن و اختلالات خوردن، مانند بی اشتهایی و پرخوری عصبی، می تواند به ریزش مو کمک کند.

ریزش مو و استرس عاطفی

استرس عاطفی قابل توجهی که می تواند از مرگ یکی از عزیزان یا طلاق ناشی شود، می تواند محرکی برای ریزش مو باشد.

ریزش مو و مدل مو

مدل مویی که باعث محکم کشیده شدن موها می شود نیز می تواند منجر به ریزش مو شود. به عنوان مثال، استفاده مکرر از مدل مو دم اسبی سفت و محکم یکی از دلایل ریزش مو در خانم هاست. استفاده مکرر از محصولات مو، مانند رنگ مو، ژل، شل کننده، اسپری مو و استفاده مکرر از سشوار نیز می توانند منجر به ریزش موها شوند.

ریزش مو

تشخیص ریزش مو

قبل از تشخیص، یک متخصص پوست احتمالاً یک معاینه فیزیکی انجام می ‌دهد، در مورد سابقه پزشکی خانوادگی و شخصی سؤال می ‌کند و ممکن است آزمایش ‌هایی از جمله آزمایش خون یا حتی بیوپسی پوست سر انجام دهد، روشی که در آن نمونه کوچکی از پوست و مو برای تست آزمایشگاهی برداشته می ‌شود. در برخی موارد، تغییرات ساده در رژیم غذایی یا شیوه زندگی یا تغییر داروها می تواند به کاهش یا اصلاح ریزش مو کمک کند. در موارد دیگر، بسته به علت زمینه ‌ای، ممکن است درمان پزشکی یا مداخله جراحی و سایر خدمات درمان ریزش مو توصیه شود.

خدمات درمان ریزش مو شامل چه مواردی است؟

به طور کلی، خدمات درمان ریزش مو و یک برنامه درمانی برای رشد مجدد موهای شما ممکن است شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

دارو

داروها ممکن است به شکل موضعی یا خوراکی برای درمان ریزش مو تجویز شوند.. برخی از آنها نیاز به نسخه دارند در حالی که برخی دیگر محصولات بدون نسخه هستند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یا درمان با دستگاه های پزشکی ساطع کننده نور رنگی نیز از دیگر روش های درمان ریزش مو هستند. در برخی موارد، نشان داده شده است که می توانند به کنترل ریزش مو کمک کنند.

سایر روش های درمان ریزش مو

روش هایی مانند ترمیم مو یا کاشت مو، که در آن پوست دارای مو، معمولاً از پشت سر، برداشته می شود و به قسمت های طاس پوست سر، پیوند زده می شود. اینها از جمله روش ‌های عالی در خدمات درمان ریزش مو هستند که یک راه‌ حل تقریباً دائمی برای افراد خاص ارائه می ‌کنند.

کلینی درمان ریزش مو

معرفی بهترین کلینیک درمان ریزش مو

برای اینکه تشخیص علت ریزش مو شما با دقت مورد بررسی قرار گیرد و بتوانید از بهترین خدمات درمان ریزش مو بهره مند شوید لازم است حتما به یک کلینیک معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا توسط پزشکان متخصص و با تجربه در زمینه تشخیص علت ریزش مو و درمان ریزش مو معاینه شوید و بهترین خدمات درمان ریزش مو به شما ارائه شود.

برای این منظور، پیشنهاد می کنیم که حتما سری به کلینیک دکتر مولایی فر بزنید تا بهترین خدمات در زمینه تشخیص و درمان ریزش مو را دریافت کنید و خیالتان از همه نظر راحت باشد.

برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت از کلینیک دکتر مولایی فر می توانید با شماره تلفن 02126474915 تماس بگیرید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *