خدمات جراحی خال

در بیشتر موارد، این خال‌ ها بی ‌ضرر هستند اما در صورتی که فرد به هر طریقی چه جسمی یا روحی، از وجود این خال ها آزرده شود، می ‌توان با استفاده از روش های مختلف از جمله جراحی خال، این خال ها را برداشت و از بین برد!

همچنین در صورتی که خال ‌ها در طول زمان تغییر کرده باشند و متخصص پوست نگران سرطان پوست باشد، لازم است که با استفاده از روش های مناسب، اقدام به برداشتن خال ها کرد. در روش برداشتن خال، متخصص پوست، خال را تراشیده یا برش می دهد تا آن را از روی پوست خارج کند. به طور کلی این یک روش سریع و سرپایی است که به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما اجازه می دهد خال را برای سرطان پوست آزمایش کند. برخی افراد نیز به دلایل زیبایی خال های روی پوست خود را بر می دارند.

کلینیک دکتر مولایی فر یکی از بهترین کلینیک های جراحی برای دریافت خدمات جراحی خال است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبیت با شماره تلفن 02126474915  تماس بگیرید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با روش خدمات جراحی خال کسب کنید، در ادامه این بخش با ما همراه بمانید.

خال چیست؟

خال ‌ها اغلب در دوران کودکی یا نوجوانی روی پوست ظاهر می ‌شوند و از رنگ پوست طبیعی تا صورتی، قهوه‌ ای یا سیاه متغیر هستند. افرادی که مو یا پوست تیره ‌تری دارند نسبت به افرادی که مو یا پوست روشن ‌تری دارند، خال ‌های تیره ‌تری دارند. خال ها می توانند به صورت صاف یا برجسته روی سطح پوست وجود داشته باشند.

به طور کلی، داشتن حدود 10 تا 40 خال در زمان بزرگسالی طبیعی است. برخی از خال ها به کندی رشد می کنند و ممکن است به مرور زمان روشن یا ناپدید شوند. همچنین بیشتر خال ها بی ضرر هستند، اما اگر در مورد ظاهر خال نگرانی دارید، یا اگر خال ها دچار تغییر رنگ یا شکل، خارش یا خونریزی شدند، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

گاهی اوقات، خال ها نشان دهنده سرطان پوست یا پیش سرطان هستند. اگر خال شما خارش دارد، خونریزی می کند، گرد یا بیضی شکل نیست، یا متوجه تغییراتی در ظاهر آن شدید، حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

چرا برداشتن خال انجام می شود؟

برداشتن خال، وجود خال‌ های غیر معمول را در هر نقطه از صورت، گردن، دست ‌ها یا نیم تنه درمان می ‌کند. پزشک متخصص در زمینه جراحی خال، ممکن است برداشتن یک خال غیر معمول را توصیه کند تا بتواند آزمایش (بیوپسی) را برای بررسی سرطانی بودن خال (بدخیم) یا پیش سرطانی بودن رشد آن، انجام دهد و اگر متخصص پوست بتواند خال را از بین ببرد و به حاشیه های خوبی دست یابد (ناحیه اطراف خال)، برداشتن خال ممکن است به عنوان یک روش درمانی برای سرطان پوست که گسترش نیافته است، عمل کند.

همچنین اگر از موقعیت یا ظاهر خال  ناراضی باشید، ممکن است بتوانید با مشورت پزشک متخصص، اقداماتی را در چهت برداشتن خال انجام دهید.

کسانی به جراحی برداشتن خال نیاز دارند

چه کسانی به جراحی برداشتن خال نیاز دارند؟

اکثر خال ها نیازی به درمان ندارند. اما اگر از ظاهر یا احساس آن ناراضی هستید، ممکن است بخواهید خال را بردارید. اما اگر در مورد خال نگران هستید بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص پوست صحبت کنید. به طور کلی، خال ها در صورتی که پزشک مشکوک باشد که ممکن است سرطانی یا به دلایل زیبایی باشد، برداشته می شوند.

به طور کلی، اگر خال ها دارای شرایط زیر باشند، ممکن است جراحی خال توصیه شود:

برداشتن خال غیر معمول

خال های معمولا ظاهری گرد، مسطح یا کمی برجسته دارند، حتی رنگ دارند و در طول زمان تقریباً به همان شکل و اندازه باقی می مانند. اما اگر خال شما غیر معمول به نظر می رسد (dysplastic)، پزشک متخصص پوست ممکن است حذف آن را توصیه کند تا بتواند آزمایشاتی را برای تعیین سرطان (بدخیم) یا پیش سرطانی (خوش خیم) انجام دهد.

برداشتن خال ها برای افزایش زیبایی

چه با خال متولد شده باشید و چه با گذشت زمان رشد کرده باشد، ممکن است از ظاهر یا احساس آن خوشتان نیاید. بنابراین اگر خالی دارید که شما را آزار می دهد، نگرانی های خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید و هرگز برای برداشتن خال در منزل، اقدام نکنید. برداشتن خال توسط یک متخصص پزشکی ایمن تر است و از نحوه مراقبت پس از بهبودی خود راضی تر خواهید بود.

برداشتن خال چگونه انجام می شود؟

قبل از عمل برداشتن خال، پزشک ابتدا پوست شما را بررسی می کند. آنها ممکن است از خال های موجود عکس بگیرند تا در آینده با آنها مقایسه کنند. همچنین ممکن است از ابزاری به نام درموسکوپ (dermoscope) برای مشاهده دقیق خال و تعیین بهترین روش برداشتن خال، استفاده کنند.

سپس، پزشک نواحی روی پوست را که قرار است خال از انجا برداشته شوند، علامت ‌گذاری می‌کند و بعد قسمت مورد نظر را تمیز می کنند و از داروی بی حس کننده برای کاهش احساس درد و ناراحی در حین جراحی خال استفاده خواهند کرد. داروی بی حسی ممکن است روی پوست و به صورت موضعی اعمال شود یا ممکن است در محل جراحی تزریق شود. گاهی اوقات، نیز ممکن است نیاز باشد تا هر دو را دریافت کنید.

به طور کلی، دو روش اصلی برای برداشتن خال وجود دارد: جراحی برداشتن خال و تراشیدن خال.

جراحی برداشتن خال (Surgical excision)

برش جراحی، یک تکنیک بسیار رایج برای برداشتن خال است. در این روش، پس از تمیز کردن و بی حس کردن ناحیه، جراح از یک چاقوی جراحی برای جدا کردن خال از پوست استفاده می کند. بسته به نوع خال، پزشک حاشیه ای از پوست سالم را نیز می گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام سلول های غیر معمول برداشته می شوند. سپس با استفاده از فورسپس برای گرفتن بخش، خال را بلند می کنند. در حین جراحی خال، خونریزی طبیعی است و جراح ممکن است قبل از بخیه زدن ناحیه به هم، آن ناحیه را بسوزاند تا خونریزی را متوقف کند.

مزیت اصلی انجام این روش برای برداشتن خال این است که پزشک می تواند آزمایشاتی را برای تشخیص سرطان پوست بودن خال انجام دهد. اگر به درمان سرطان پوست فراتر از برداشتن خال نیاز دارید، می ‌توانید فوراً آن را شروع کنید، که ممکن است احتمال گسترش (متاستاز) سرطان به سایر قسمت ‌های بدن را کاهش دهد. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که از روش جراحی خال استفاده کرده اند، از نحوه مراقبت پس از بهبودی راضی تر هستند.

تراشیدن خال (Shave excision)

یکی دیگر از روش‌های رایج برای برداشتن خال، تراشیدن خال است. در برداشتن خال به روش تراشیدن، می ‌تواند نمونه ‌ای از بافت را برای تجزیه و تحلیل فراهم کند و افراد عموماً از نتایج پس از بهبودی راضی هستند. اما تراشیدن خال برای بررسی حاشیه های عمیق تومور مفید نیست و نمی توان از آن برای تمایز بین انواع مختلف سرطان پوست استفاده کرد.

برای برداشتن خال با روش تراشیدن، پزشک از یک تیغ که دارای یک یا دو تیغه است، استفاده می ‌کند تا با دقت ضایعات را تا سطح پوست اطراف آن بتراشد. آنها ممکن است به آرامی ناحیه اطراف خال برداشته شده را بسوزانند تا ظاهر هر جای زخم را پس از بهبودی بهبود بخشند. البته لازم است بدانید احتمال بازگشت خال هایی که با تراشیدن، برداشته می شوند تا حدودی بیشتر از خال هایی است که از جراحی خال برای از بین بردن و برداشتن آن استفاده شده است.

های بعد از جراحی برداشتن خال

مراقبت های بعد از جراحی برداشتن خال چیست؟

پس از برداشتن خال، زخمی خواهید داشت که باید آن را تمیز، مرطوب و پوشانده نگه دارید. حتماً پانسمان را روزانه یا طبق دستور پزشک خود تعویض کنید و پس از بهبودی نیز، هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، حتما از کرم ضد آفتاب روی آن ناحیه استفاده کنید.

معمولا جراحی برداشتن خال، یک روش سریع و سرپایی است و نیازی به استراحت بعد از جراحی ندارید و می توانید بلافاصله بعد از انجام این جراحی، به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

کلام آخر

روش ‌های برداشتن خال معمولا زمانی ضروری هستند که خال ‌ها نه تنها ناخواسته هستند، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز به همراه دارند. به طور کلی، برداشتن خال برای هر خال لازم نیست. با این حال، برخی از افراد تمایل دارند تا خال های ناخوشایند یا خال های ناخواسته را حذف کنند. بنابراین اگر تصمیم به برداشتن خال دارید حتما لازم است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا اینکار با استفاده از بهترین روش انجام شود. برای این منظور پیشنهاد می کنیم برای برداشتن خال در بهترین کلینیک جراحی به کلینیک دکتر مولایی فر مراجعه کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *